Introduktions- / Handledarutbildning

En Introduktions- / Handledarutbildning är obligatorisk både för eleven och handledaren, för att få övningsköra privat hemma med bil.

Så här bokar ni:

Ni kan enkelt boka vår Handledarkurs / Introduktionskurs på Stjärnornas Trafikskola online redan idag!

Anmälan kan göras här direkt med hjälp av

BankID eller din e-postadress eller via mejl till:

Ni behöver alltid skriva namn, mobilnummer, personnummer på samtliga deltagare.

Självklart kan ni även komma in till oss på kontoret på Stjärnornas Trafikskola och boka och betala där.

Pris 615kr (just nu kampanjpris 495kr t.om. 31 maj), betalningssättet är: swish och betalning sker senast dagen innan kursdagen.

Här hålls utbildningen:

Vår Introduktions- / Handledarutbildning hålls på

Servicevägen 10 i Falkenberg (i Taxiraketens lokal, bredvid Bilprovningen) och aktuella utbildnings datum och tider väljer ni vår e-shop efter att ni angivit antal deltagare.

Utbildningstillfällena är på vardagar mellan kl. 17:00-20:30. Kan även finnas på lördagar kl 10:00-13:30. Vi startar en kvart innan för legitimering, så kom i god tid.

Det här ingår:

• Man får bland annat lära sig vad handledaren har för ansvar vid övningskörningen, samt vilka kriterier som gäller vid kunskapsprov & körprov.
  • Under utbildningstillfället så får ni en massa bra tips och trix, för att kunna genomföra en lyckad hemmaträning, på bästa möjliga sätt.
  • Varje sällskap får även med sig Handledarboken, som ett hjälpmedel för hemmaträningen.

Vi bjuder på kaffe, te, varm choklad, kall dryck, frukt och fralla, så meddela gärna om ni har några allergier eller intoleranser.

Present av oss!

När du som elev slutfört vår Introduktions / Handledarutbildning  får du en present av oss, i form av en 80 min körlektion för endast 730 kr (halva priset).

Detta gör vi, för att ni ska få en bra start på din resa till ditt körkort!

Ta körkort Falkenberg - manuell & automatväxlad elbil Stjärnornas Trafikskola

Vad krävs?

För att få övningsköra privat, måste eleven ha ett körkortstillstånd och det ansöks hos Transportstyrelsen samt att man som elev måste ha gått

Handledarutbildningen/Introduktionsutbildningen.

Eleven måste vara minst 15 år och 9 mån för att få gå utbildningen.

När det gäller handledaren, måste även hen gått Handledar-  / Introduktionsutbildningen och därefter ansöka om ett handledartillstånd. Ansök hos  Transportstyrelsen här >

Vi kommer även gå igenom detta mer noggrant på Handledarutbildningen / Introduktionsutbildningen.

Gå utbildningen separat

Handledarkursen / Introduktionskursen behöver man numera inte gå gemensamt, dvs trafikskoleeleven och handledaren kan gå Introduktionsutbildningen / Handledarutbildningen vid olika tillfällen.

Rapportering till Transportstyrelsen sker direkt efter kurstillfället.

Efter genomförd kurs dröjer det ca 1 vecka innan ert tillstånd beviljats.

Kursens giltighetstid är 5 år.

Handledarkurs  Falkenberg  Ta körkort- Hanna & Björn Stjärnornas Trafikskola
Pris  Introduktionsutbildning Falkenberg - Stjärnornas Trafikskola
Datum handledarkurs Falkenberg april maj StjärnornasTrafikskola
Handledarutbildning körkort Falkenberg - Stjärnornas Trafikskola
Handledarkurs i Falkenberg. Björn håller Handledarutbildning på Stjärnornas Trafikskola

Välkommen på handledarkurs hos oss på Stjärnornas Trafikskola i Falkenberg!

Boka in dig/er redan idag!

Boka Handledarutbildning online Stjärnornas Trafikskola Falkenberg