Halkbanan

- Risk del 2 -

I slutet av din körkortsutbildning är det dags för halkbanan/Risktvåan (Risk del 2), detta bokar du och en trafiklärare in på Stjärnornas Trafikskola, när det är dags.

Pris för Risktvåån (halkbanan): 2820kr per deltagare

Utbildningens innehåll:

Halkbanan/Risk del 2, består av praktisk och teoretisk utbildning på Kristineheds Trafikövningsplats i Halmstad. Alla trafiklärare på Stjärnornas Trafikskola arbetar som halkbaneinstruktörer, så någon av oss lärare på Stjärnornas Trafikskola kommer undervisa den dagen.

Utbildningen är uppdelad i två körpass och ett teoripass och man har gemensam inledning och avslutning, tillsammans med andra trafikskolor.

Under körpassen kommer du köra automatbil, som finns på Kristinhedsbanan Trafikövningsplats. Du kommer få en resa fylld av upplevelser och hur man kan undvika riskfyllda trafiksituationer under kontrollerade former. Du kommer få känna på hur halkan inverkar på din bilkörning.

Bra att veta:

• Samling sker på Stjärnornas Trafikskola i Falkenberg. Vi åker gemensamt så kom i tid.
  • Giltig legitimation måste du ha med dig.
  • Räkna med att du kommer vara iväg ca 6 timmar/totalt, vid detta tillfälle.
  • Halkbanan (risktvåan) måste vara genomförd, innan du gör ditt teoriprov hos Trafikverket.

Risktvåan  Falkenberg - Risk del 2 halkbanan Stjärnornas Trafikskola