Riskettan

- Risk del 1 -

Utbildningen Riskettan (Risk del 1) är obligatorisk för dig som ska ta körkort.

Priset för Risketan är 1100kr per deltagare som är inskrivna på Stjärnornas Trafikskola. För övriga och privatister är priset för Riskettan  1295kr per deltagare.

Du kan nu boka in dig direkt på Riskettan/Risk del 1 här på Stjärnornas Trafikskola i Falkenberg.

Alla personer som kör på vägarna behöver vara säkerhetsmedvetna och trafikutbildade.

Därför ställs det vissa krav på dig som vill ta körkort. Under riskettan får du lära dig om riskerna med bland annat alkohol, droger och trötthet i trafiken.

• Många olyckor beror på alkohol, droger, trötthet eller annat riskfyllt beteende.
  • Även attityder och självinsikt påverkar trafiksäkerheten.
  • Utbildningen syftar till att öka kunskapen, insikten och förståelsen inom dessa områden.
  • Utbildningen belyser risker som är speciella för bilförare och ger teoretisk kunskap om beteenden som är riskfyllda.
  • Under utbildningen får du delta i värderingsövningar och diskussioner om vilka konsekvenserna kan bli, vad som ökar dem och hur de kan undvikas

Efter genomförd riskutbildning ska du känna till följande om rattfylleri, droger och trötthet:

• Omfattning
  • Regler för rattfylleri och trötthet
  • Risker i trafiken
  • Olika gruppers olycksrisker
  • Hur stress påverkar dig
  • Mobilanvändning
  • Konsekvenser

Bra att veta:

• När du skall gå Riskettan (Risk del 1), måste du ha giltig legitimation med dig!
  • Tänk bara på att kursen måste vara gjord, innan du kan göra ditt teoriprov hos Trafikverket!
  • Riskutbildningen är giltig i 5 år, från det att du genomfört den.

Riskettan körkort Falkenberg - Risk del 1 Stjärnornas Trafikskola
Risk del 1 B-körkort Falkenberg - Riskettan Stjärnornas Trafikskola
Boka Riskettan Falkenberg - Stjärnornas Trafikskola

Välkommen på Riskettan (Risk del 1) för B-körkort hos oss på Stjärnornas Trafikskola i  Falkenberg!

Boka in dig/er redan idag!

Boka tid för Risk del 1 / Riskettan i shopen >

Boka Risk del 1 Riskettan körkort Stjärnornas Trafikskola Falkenberg